Wedlug jego opisu:
1. 29 000km na wymiane klockow + tarcz ? Niezbyt wczesnie?
Ja wymianialem przy 59 000km tarcze+ klocki.
2. przy 75 000km wymienial amortyzatory tyl? Po rowach kolega jezdzil???
3. z przodu wymiana kompletnych kolumn McPhersona - nowe amortyzatory.
4. 95kkm - sprawdzenie na hamowni, kosmetyka programu, wymiana mapsensora - Witek
5. wymiana poduszki pod skrzynia?
NIe chce nic mowic, ale chyba to jest pechowe auto.
Stwierdzam, ze skoro amortyzatory przod+tyl sa wymieniane przy 75 000km to ta octavia musi byc niezle katowana. Zabawy z programami - tuningi....to tez wplywa na trwalosc elementow. Producent przewidzial wytrzymalosc materialu dla np. 110KM a nie dla 150!
Prawda jest taka, jak dbasz tak masz.
_______________________
była Octavia II 2007 1.9 TDI BXE Elegance
jest Octavia II FL 2011 1.9 TDI BXE Elegance+Dynamic Silver
Wedlug jego opisu:
1. 29 000km na wymiane klockow + tarcz ? Niezbyt wczesnie?
Ja wymianialem przy 59 000km tarcze+ klocki.
2. przy 75 000km wymienial amortyzatory tyl? Po rowach kolega jezdzil???
3. z przodu wymiana kompletnych kolumn McPhersona - nowe amortyzatory.
4. 95kkm - sprawdzenie na hamowni, kosmetyka programu, wymiana mapsensora - Witek
5. wymiana poduszki pod skrzynia?
NIe chce nic mowic, ale chyba to jest pechowe auto.
Stwierdzam, ze skoro amortyzatory przod+tyl sa wymieniane przy 75 000km to ta octavia musi byc niezle katowana. Zabawy z programami - tuningi....to tez wplywa na trwalosc elementow. Producent przewidzial wytrzymalosc materialu dla np. 110KM a nie dla 150!
Prawda jest taka, jak dbasz tak masz.
c
Bo jedni wymieniają gdy przychodzi na to odpowiednia pora.A inni 90% kierowców wtedy gdy już nie da się jechać lub hamować. Mówisz 75 tyś km. za wcześnie na amortyzatory :shock:
Załóż nowe to zobaczysz różnice. Większość kierowców je wymienia jak już auto się buja jakby ich w ogóle nie było. A test na stacji diagnostycznej nic nie daje.
Klocki i tarcze Szkoda wymienił na większe z tego co mi wiadomo.
Ludzie wymieniają klocki- wtedy kiedy im on wyskoczy lub zaczyna metal o metal haczyć
Potem nowe klocki ewentualnie 5 już toczenie tarczy (bo mięsa zostało) i dalej jazda.
Wytarte szklanki i panewki- większość tak ma ale nikt tam nie zagląda bo auta mają na podjazdy do sklepu i jak coś się popsuje to nic złego się nie stanie.Auto postoi 2 tygodnie na warsztacie i się naprawi. A wspomniana skoda jest użytkowana jako narzędzie pracy. itd...
Ja mam 103kkm i jeszcze na ori klockach i tarczach. Więc nie za wcześnie??
Zamieszczone przez ostry82
2. przy 75 000km wymienial amortyzatory tyl? Po rowach kolega jezdzil???
Wymieniałem przy 93kkm tylne amorki, miały tłumienia 45% samemu jeździło się OK, ale w trzy osoby raz bujnęło.
Zamieszczone przez ostry82
Stwierdzam, ze skoro amortyzatory przod+tyl sa wymieniane przy 75 000km to ta octavia musi byc niezle katowana.
Nie koniecznie, zależy od dróg, obciążenia, rozmiaru kół, no i jeszcze zależy co wg kogo należy się wymienić. Ja osobiście wymieniłem amorki z tyłu (jak pisałem przy 45% tłumienia) jak raz bujnęło na pełnym obciążeniu, mechanik na stacji diagnostycznej pukał się w czoło.
Wedlug jego opisu:
1. 29 000km na wymiane klockow + tarcz ? Niezbyt wczesnie?
Ja wymianialem przy 59 000km tarcze+ klocki.
2. przy 75 000km wymienial amortyzatory tyl? Po rowach kolega jezdzil???
3. z przodu wymiana kompletnych kolumn McPhersona - nowe amortyzatory.
4. 95kkm - sprawdzenie na hamowni, kosmetyka programu, wymiana mapsensora - Witek
5. wymiana poduszki pod skrzynia?
NIe chce nic mowic, ale chyba to jest pechowe auto.
Stwierdzam, ze skoro amortyzatory przod+tyl sa wymieniane przy 75 000km to ta octavia musi byc niezle katowana. Zabawy z programami - tuningi....to tez wplywa na trwalosc elementow. Producent przewidzial wytrzymalosc materialu dla np. 110KM a nie dla 150!
Prawda jest taka, jak dbasz tak masz.
stary, akurat doczepiłeś się tego co nie trzeba
poczytaj uważnie o szklankach, korbowodach a nie innych głupotach, bo jeżeli masz samochód z Włoch i to bez książki to ja Tobie współczuje
szkoda dba o samochód w przeciwieństwie do nie jednego forumowicza, wiele rzeczy robi "do przodu"
a że lubi może szybciej się poruszać, do tego po Wawie, to pewne części idą szybciej
kolumny zmieniał bo robił swap chyba jak dobrze pamiętam
amorki to standardowy przebieg jak na miasto
do tego tak jak wcześniej było pisane opony, obciążenie itp
Producent przewidział wytrzymałość na większą moc niż jest w samochodzie, nie dużo ale więcej
Komentarz